Skip to main content

05/06/2008 Kauniita Unia...

...или как мечтите стават реалност за втори път.

Денят започна рано и болезнено. Очакваше ме неприятна изненада и студена баня... а предната вечер беше съвсем малко тежичка...
Изпълзявам от банята около 10 и започвам да съхна. Камен, Мила и Симо отиват да разузнаят положението и трийсетина минутки по-късно се връщат, а сънените им лица са заменение от радостни усмивки. "Има дирижабълче на Соната!" изписква почти истерично Мила. А мен ме присвива коремче само при мисълта, че след по-малко от 12 часа ще гледам любимата си група отново...
Пакетирам си мешката и в пълно бойно облекло, сиреч hand-made потника ми на Соната, се запътваме дружно към градския площад, където вече има нещо. Бързо успяваме да си намерим място на оградите и започваме да се тюхкаме защо са толкова далеч и мислим начин да ги избутаме по-напред, по-близо до Тони, Елиас, Марко, Хенрик и Томи. В крайна сметка охраната свърши това вместо нас. ;)
14 часа... слънцето напича облечената ми в черно особа... остават 6 часа. Постепенно площада пред сцената започва да почернява от метални братя и сестри, а фланелките на Соната стават все по-често срещани. Всеки познава някого, той пък познава друг и в крайна сметка се озоваваш с някой напълно непознат да чакаш за оградите и да кроите планове за предстоящото събитие.
Техниците на Соната също се поразбудиха по това време и полазиха сцената, инсталирайки барабаните, осветлението, микрофоните и стойката на йоничката на Хенрик. Оградите вече са преместени на не повече от метър от сцената, а гадните потни бясни пропаднали метъли вече си пазят местата, налягали пред тях.
17 часа... слънцето се поскри и сега заплашва с лек дъждец... но безсмъртието ми вече е факт... остават 3 часа. Томи се промъква почти незабелязан на сцената и заема мястото си зад барабаните. Минути по-късно останалата част от бандата пробягва зад сцената и след още няколко минути и те се озовават на сцената, за да се уверят, че всичко е наред. Издебвам ги невинно с идеята да ги помоля за снимка, но първия път бях игнорната брутално... добре, че Елиас е пич. 8) Доволна и трепереща се връщам на мястото си и в следващия час въздишам и все още не мога да асимилирам какво се е случило.
18 часа... коремчето ми е на топка, въпреки, че знам какво да очаквам от концерта... Тони минава зад сцената и предизвиква въздишки от женската част на заобиколилите ме метъли... остават 2 часа. Мисля си какъв ли ще е сетлиста, защото до последно не беше ясно дали ще е това, което вече съм слушала, или пък този път щастието ще ми се усмихне напълно и освен, че ще чуя любимата си група на родна почва с приятели, ще чуя и любимата си песен...
19 часа... всички са вече на крак, заели бойна позиция и готови да аплодират the best band ever... остава 1 час. Тук-там пробягват разни трута с фланелки на Мановар, но да оставим тях на страна... авантата си е аванта, както казва един познат. Още час ме дели от още едно неповторимо сбъдване на мечта, която имах почти 7 години. Не мога да сваля усмивката от лицето си...
20 часа... Б.Т.Р. излизат, за да подгреят, въпреки че на повечето от нас не ни беше нужна подгрявка от никакъв вид, за да дадем всичко от себе си и да покажем, че този концерт не трябва да остава единствен в България...
21 часа... осветлението изгасва, напрежението е нарастнало безкрайно много, дори и за мен. Започваме да скандираме "Соната! Соната! Соната!" с надеждата, че ще се появят миг по-скоро... зазвучава нежното интро и в този момент сякаш нещо ме изхвърли някъде в облаците, където има място само за мен, Соната и музиката им... после се появиха те - Томи, Хенрик, Марко, Тони и Елиас и подхванаха In Black And White. Може би до средата на песента Тони се увери, че тази вечер няма да му се налага да пее много по простата причина, че публиката го замества.
Следва Paid In Full, доза пеене, с което започвам да чувствам болка в гърлото и дробовете, но безсмъртието ми в този момент не ми позволи да направя нищо друго освен да продължа да скачам, пея и аплодирам.
Kingdom For A Heart е песен, която исках да чуя лайв преди много време, но дори и сега, след толкова години, пях с Тони всяка една думичка. Но след нея ме очакваше най-голямата и приятна изненада за вечерта, ако не и за целия ми живот.
Чувам началните акорди на Replica и сцената пред мен се разми с едно огромно цветно петно. Усещам ръцете на хората, които бяха около мен и знаеха, че това е Песента, чувам гласовете им някак далечни... I'm home again, I won the war and now I am behind your door... разтапям се по оградата, в буквалния смисъл на думата. Не знам дали някой от бандата има идея колко много ме зарадва с тази песен, но мога да кажа само едно огромно благодаря за нея.
Последва още една песен от Ecliptica, озаглавена 8th Commandment, която по случайност, или не, чувам за втори път лайв.
Време е да поохладим страстите с красивата и неповторима Shamandalie. Иска ми се да се обадя на Ранд, който остана някъде там отзад и да го поздравя с нея...
До тук всичко добре, но къде остана новия албум? Без Тони дори да подскаже поне малко коя ще е песента, зазвучава интрото на Caleb, с което аз съм тотално смазана от кеф.
Отново време за нещо нежно и трогателно, а именно Tallulah.
Продължението беше също от Silence, но е една от най-бързите им песни - Wolf and Raven, която, тематично беше последвана от FullMoon и It Won't Fade, с което изчерпахме голяма част от "вълчия" репертоар. ;)
Последвалата игра на барабани беше еднакво забавна както за нас, така и за Тони, който не спря да се смее заедно с нас.



Следваща в списъка беше мой личен фаворит от преди 2-3 години - Black Sheep. Разбира се текста в началото беше точно този, който очаквах да е: We're not Iron Maiden and we're not from England, we are Sonata and we come from Finland! :D Шамар в лицето на всички Мейдън фенове!
Последва Gravenimage и изненадващо за мен, този път Тони не успя да си смотае лириките до степен да не знам какво пее. :Р Предпоследна за вечерта беше Don't Say A Word, но това не ни спря да подивеем напълно и тотално на нея. ;)
Традиционно концерта завърши с The Cage, много подскачане и привкус на водка.
След като публиката се укроти малко след Клетката и Тони за пореден път каза, че трябва да дойдат отново, на сцената притича един от техниците им и бутна в ръцете на Тони бутилка водка Финландия... и така се стигна до Vodka Song, и последната за вечерта доза подскачане и пеене.
После Томи разхвърли палките си, Елиас - перцата си и дойде време да си кажем довиждане с тях. Поклон, последно благодаря, "Kauniita Unia!" от Тони и прожекторите изгаснаха...

Коленичих на оградата и очите ми се напълниха със сълзи. Камен ме прегърна, после Симо, после Мила... не можеше да е реалност. Умората я нямаше, нищо не ме болеше, бях дала писмото на бандата, бях ги слушала за втори път на живо, бях си спечелила още погледи и усмивки от Тони, бях чула Replica и още куп неща, които дори и сега, два дни след концерта, не мога да асимилирам...

Озвучението беше идеално, организацията също. Благодаря на кметъла на Каварна Цонко Цонев, че направи мечтата ми реалност. Благодаря на Соната, че приеха да му съдействат. Благодаря на всеки един от вас, който пееше и аплодираше неуморимо бандата. Благодаря и на всеки, който на Replica ми каза "Честито!" или "Поздрав!" или просто извика "Сил!"... благодаря, че направихте този концерт незабравим.

08.05.2008
Replica

Comments

Popular posts from this blog

X-Men Origins: Wolverine

"Last night, a stolen, incomplete and early version of X-Men Origins: Wolverine was posted illegally on a website. It was without many effects, had missing and unedited scenes and temporary sound and music. We immediately contacted the appropriate legal authorities and had it removed. We forensically mark our content so we can identify sources that make it available or download it. The source of the initial leak and any subsequent postings will be prosecuted to the fullest extent of the law – the courts have handed down significant criminal sentences for such acts in the past. The FBI and the MPAA also are actively investigating this crime. We are encouraged by the support of fansites condemning this illegal posting and pointing out that such theft undermines the enormous efforts of the filmmakers and actors, and above all, hurts the fans of the film." Yes, it did leak. Yes, it is a "crappy" version of the movie. Yet fans like me, and I believe I'm not alone out

Българи, къде сте?

Питала съм се този въпрос много през последната година и малко. Все си мислех, че в България има останали българи, които да уважават историята, миналото и изобщо всичко, което България претендира да е. Оказва се, обаче, че повечето от тези хора много отдавна не населяват територията на страната. Самата аз никога не съм била "националистка" до кой знае каква степен, но някак си, мисля, че е абсолютно нормално да обичаш страната, която ти е била/е дом. Нещо като генетично програмираното ти чувство на обич и уважение към родителите. Имам доста близък приятел, който, обратно на мен, е "националист" и донякъде споделям гледните му точки в много отношения. Вярно, той е доста по-краен в действията си - бие се, ходи на активни протести и всички останали неща, на които ние, простите хорица, гледаме с лошо око. Започвам да се питам дали това наистина не е единствения начин да спасим България. Негласно, българите сме роби отново. Роби на простотията, на комплексарщината, на по

The Dark Knight

Once upon a time in the far far away kingdom of Finland, there was a beautiful princess. Everyone were amazed by her voice and she had eyes like the purest mountain stream. All the young men in the kingdom wanted her as a wife, but the princess had a secret only her father knew. She was a he. Time went by and the princess had to get married. His father knew that no man would agree to take his son, so he locked him up in the tallest tower. The king had read many stories of how brave knights saved the princesses from high towers, so he placed a dragon to guard the princess. Word soon spread out across the kingdom and the bravest of knights shined their armor and traded for the best steeds. There was one amongst them that was different. He was a she. She had no experience whatsoever in dealing with dragons, but decided to try her luck just to prove she can be as tough as the men. She rode day and night for 4 days until she reached the tallest tower with the dragon guarding it. She took he